טיפולי הבהרה-פיגמנטציה

פיגמנטציה

 

מהי פיגמנטציה וכיצד מטפלים בה  ?

פיגמנטציה היא תופעה נפוצה של כתמים המופיעים על פני העור במקומות שונים בגוף, כגון פנים, צוואר, חזה וידיים.

כתמים אלו נוצרים כתוצאה משינוי הפיגמנט אשר אחראי על שינוי צבע העור הנקרא מלנין.

המלנין המופרש מהתא נועד להגן על העור מפני פגיעה. התאים שמייצרים את המלנין נקראים מלנוציטים והם נמצאים בשכבת העור העליונה הנקראת שכבת האפידרמיס. כל פגיעה בעור כגון כווית שמש, גורמת לאותם תאים לייצר עודף מלנין שבסופו מתהווה כתם על העור. כתמים אלו יכולים להיות ממוקדים או מפושטים במגוון צורות, צבעים ועומקים.

הסיבה העיקרית להופעת פיגמנטציה היא חשיפה מוגברת לשמש ולקרני האולטרה סגול המזיקות של השמש. אך ייתכנו גם סיבות נוספות כגון התהליך הטבעי של הזדקנות העור, נטילת תרופות אנטיביוטיות שונות שינויים הורמונאליים או סיבות גנטיות.

ישנן נשים שאצלן כבר בשלבים הראשונים של היריון מופיעים בפנים כתמי פיגמנטציה. גודל הכתמים הללו יכול להיות שונה. לבעלות עור כהה כתמים אלו עשויים להיות בולטים יותר. הכתמים נשארים במהלך כל ההיריון ובתקופה שלאחר הלידה. במקרים נדירים הם יכולים להישאר למשך שנים רבות. בקופת ההיריון לא כדאי לגעת בכתמי הפיגמנטציה. הטיפול בהם יהיה כדאי רק אחרי הלידה, וגם זאת רק אם לא ייעלמו בעצמם.

ישנה פיגמנטציה נוספת שנקראת  ה"מלזמה" או "קלואזמה" המופיעה בצורת פרפר, המכונה גם "מסכת היריון" (שיכולה להיגרם גם ללא הריון),היא בדרך כלל סימטרית, בעיקר בלחיים, במצח ובשפה העליונה.

קיימים טיפולי פיגמנטציה שונים אשר מוצעים במכון העוזרים להתגבר על בעיה זו.

לאחר אבחון יסודי של הכתמים, מקורם ועומקם תמליץ הקוסמטיקאית על סדרת טיפולים במכון ומוצרים לטיפול יום יומי בבית. ללא טיפול יום יומי במוצרים בבית, הלקוחה לא תראה תוצאות משמעותיות והתהליך יהיה ארוך יותר. הטיפול בבית חשוב ביותר הוא יבהיר בהדרגה את הכתמים וישפר את מראה העור.

ברוב המקרים הטיפול בפיגמנטציה ע"י הקוסמטיקאית, נעשה על ידי שימוש בפילינגים הגורמים למעשה להסרת שכבות העור בהן שוכן הכתם. הפילינג על שלל סוגיו, גורם למעשה לכוויות מבוקרות בעור ומקלף את שכבת העור החיצונית.

הפילינג נעשה בשלל שיטות וחומרים, ובעל אפקטיביות רבה, אך לעיתים שימוש לא מקצועי עלול לגרום לנזקים לא מבוטלים מטופלים.

כמו כן יש להשתמש בקרם הגנה יעיל באופן יומיומי כדי למנוע ולמזער היווצרות כתמים חדשים. ללא שימוש עקבי בקרם הגנה, לא יתאפשר טיפול יעיל וגם לאחר טיפול מוצלח, ישובו ויופיעו הכתמים.

בעזרת התמדה בטיפולי פיגמנטציה נוכל להגיע לתוצאות מדהימות, להעלמת הכתמים לחלוטין או לכל הפחות להפחתה משמעותית בגוון שלהם.